Vuosi 1950

Vuosikymmen vaihtuu

Uudelle vuosikymmenelle siirryttäessä säilyi MSA:n vetoryhmä entisellään. Puheenjohtajana jatkoi V. Saarenpää, varamiehenään A. Tanttu ja sihteerin tehtävät hoiti S. Hakala.

Edellisenä vuonna suunniteltu jäsenhankinta oli tuottanut tulosta, niinpä jäsenmääräksi kirjattiin 75 henkilöä.

Kokouksia hallituksella oli 4 ja yksi yleinen kokous. Jäsenmaksuna perittiin edelleen 100 markkaa.

Seuran puitteissa pidettiin yhteensä 33 kilpailua, joiden osallistujakerroiksi kirjattiin 311. Myöskin luokkakokeita ammuttiin edelleen runsaasti, 61 suoritusta.

Kilpailutoiminta seuran ulkopuolellakin vilkastui ja MSA lähetti Hämeen piirin ampumamestaruuskilpailuihin joukkueen jossa ampuivat V. Saarenpää, S. Hakala, P. Pohja sekä E. Koskinen.

Mainittavaa menestystä ei nyt tullut, V. Saarenpään 5. sijoitus oli paras. SM-kilpailuihin osallistui V. Saarenpää edelleen yksin, tällä kertaa ilman sijoituksia.

1.10 Lylyssä pidettiin kisat, joissa seuran historiallinen ensimmäinen kiertopalkinto Karhumalja, siirtyi lopullisesti V. Saarenpään kaappiin. Onneksi Paavo Larmi lahjoitti uuden uljaan pytyn, josta kilpailtiin syksyisin Viestivarikon Kerhon, Pioneerivarikon Kerhon ja MSA:n kesken. Muitakin ystävällisiä lahjoittajia ilmaantui palkintomenojen kattamiseksi. Korttiajan kireää taloutta yritettiin pönkittää arpajaisilla. Valitettavasti niilläkin oli huono menekki, vain puolet myytiin.